تاریخ انتشار : سه شنبه 7 دی 1400 - 13:45
کد خبر : 3488

با صدای علیرضا افتخاری، بهرام پاییز و عرفان عرفانیان

تالار وحدت میزبان آثار موسیقیایی سردار سلیمانی می شود

تالار وحدت میزبان آثار موسیقیایی سردار سلیمانی می شود
تالار وحدت هشتم دی ماه میزبان گلچینی از آثار منتخب موسیقایی با موضوع شهید سردار حاج قاسم سلیمانی می شود.

مدیر دفتر موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما در نشست خبری مقام حماسه در رثای سردار دل ها  توشیح داد که با پیشنهاد بنیاد حفظ و نشر آثار شهید قاسم سلیمانی، ویژه برنامه موسیقایی با موضوع حاج قاسم، تولید می شود و شرایطی را برای قدردانی از دست اندرکاران این حوزه فراهم می کنیم.

نراقیان با بیان اینکه اهالی هنر بعد از شهادت سردار قاسم سلیمانی در ثبت و ضبط آثار مرتبط با این سردار شهید اقداماتی انجام دادند و آثاری به ثبت رساندند که در تاریخ ماندگار می شود، گفت: گلچینی از آثار منتخب موسیقایی مرتبط با حاج قاسم در «مقام حماسه» با حضور رییس مجلس شورای اسلامی پیش روی مخاطبان قرار داده خواهد شد.

انتشار در دو آلبوم اروند و سرباز 

مدیردفتر موسیقی سازمان صدا و سیما درباره اجراهای موسیقی روز چهارشنبه، بیان کرد: قطعات در نظر گرفته شده برای این ویژه برنامه برگرفته از آثاری است که پیش از این در دو آلبوم اروند و سرباز در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. همچنین در بخش ارکستر پاپ، منتخبی از قطعات تولید شده این عرصه در نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی با صدای بهرام پاییز، عرفان عرفانیان، علیرضا افتخاری و بخشی از سمفونی اقتدار و شهادت ساخته مجید انتظامی اجرا می‌ شود.

در ادامه این نشست خبری، محمدرضا عقیلی، آهنگساز و رهبر ارکستر موسیقی پاپ سازمان صدا و سیما درباره کنسرت ویژه روز چهارشنبه در تالار وحدت، بیان کرد: قطعات این کنسرت مشتمل بر قطعاتی در حوزه موسیقی پاپ است. در این قطعات تلاش کردیم، ساختاری منسجم و با کیفیت به مخاطبان ارایه دهیم.  به گفته عقیلی، تلفیقی از سازهای آکوستیک و الکترونیک در قالب ساختاری منسجم، پیش روی مخاطبان قرار می گیرد. در این کنسرت علاوه بر قطعاتی که به آن اشاره شد از حضور هنرمندان لبنانی بهره می گیریم که با حضور نوازندگان سازهای زهی و سازهای ارکستر پاپ به همراه گروه کُر، بدنه اصلی کنسرت را تشکیل می‌ دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.