تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 دی 1400 - 13:35
کد خبر : 3610

قزوه سکاندار موسیقی و شعر صداوسیما شد

قزوه سکاندار موسیقی و شعر صداوسیما شد
علیرضا قزوه، شاعر مطرح کشور، در حکمی از سوی رئیس صداوسیما به سمت «مدیر دفتر شعر و موسیقی و سرود» منصوب شد.

در بخشی از حکم  رئیس سازمان صداوسیما، بر «فعالسازی آرشیو موسیقی چهل ساله رسانه ملی و استفاده قدرشناسانه از این گنجینه ارجمند» تاکید شده است. همچنین در بخش های موسیقایی این حکم به این موارد اشاره شده است:

طراحی نظام رتبه بندی و ارزشیابی آثار مورد استفاده شبکه‌های گوناگون و ساماندهی پخش؛

ارتقای کمی و کیفی تولید خصوصا درعرصه‌های موسیقی حماسی و اجتماعی و آیینی؛

هم افزایی جدی با مراکز و عناصر فعال موسیقی کشور در بخش های دولتی و خصوصی برای تأمین نیازهای نو به نو و گسترده مخاطبان؛

توجه ویژه به ظرفیت تولید موسیقی در استان‌ها و نواحی و نیز تعامل فعال با ظرفیت های گسترده موسیقی ملل خصوصا منطقه، جهان اسلام و جبهه جهانی مقاومت؛

تحکیم رابطه اندیشه – هنر و استفاده هیئت های اندیش ورز برای حفاظت و ارتقای جایگاه و شأن موسیقی ملی و آیینی و انقلابی در برابر ابتذال؛

تقویت و حمایت از ارکستر سمفونیک سازمان صداوسیما به منظور ضبط و اجرای آثار فاخر ملی و انقلابی، همه بخش های سازمان موظف به همکاری و هماهنگی با آن دفتر در انجام مأموریت ها خواهند بود.

گفتنی است، دکتر علیرضا قَزوه متولد  بهمن ۱۳۴۲ از نویسندگان  و شاعران و پژوهشگران  ایرانی است که در حوزه‌های مختلف هنر و ادبیات بیش از پنجاه اثر تالیفی از خود به جای گذاشته است و در حوزه رسانه و مدیریتی  نیز در چند دهه گذشته سوابق قابل اعتنایی دارد. او در حوزه بین الملل نیز به مدت ده سال نماینده فرهنگی ایران در کشورهای تاجیکستان و هند بوده است. دکتر قزوه همچنین دبیر نخستین جشنواره بین المللی شعر فجر و برگزیده بسیاری از جشنواره‌های ادبی بین المللی در داخل و خارج کشور بوده است.  او سابقه عضویت در هیئت تحریریه روزنامه جمهوری اسلامی و روزنامه  اطلاعات و مجلات امید انقلاب، ادبستان، اهل قلم و سردبیری مجلات شعر و قند پارسی را در کارنامه خود دارد. مدیر آفرینش های ادبی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رئیس شورای شعر وزارت ارشاد، مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری از دیگر مسئولیت های دکتر قزوه بوده است.

او سالهای متمادی نیز به عنوان نویسنده در رادیو سراسری در برنامه‌های «سرود روشنی»، «در انتهای شب»، و ویژه برنامه‌های رادیو سراسری حضور داشته است.

برگزیده جایزه قلم زرین و کتاب سال نیز در پرونده افتخارات ادبی او به چشم می خورد. تاکنون بیش از هشتاد رساله دانشگاهی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در ایران و دیگر کشورها در باره آثار ادبی این شاعر نوشته شده است.»

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

علیرضا ملائکه جمعه , ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۶:۴۰

بنام خدا ازحسن انتخاب جناب آقای دکترقزوه به عنوان یک نفراهل فن وهنرموسیقی بسیار خوشحالم وبرخودمیبالم که درهم چنین سال وزمانی ودرزیرسایه حضرت آقا ومدیریت جنابعالی درعرصه موسیقی رسانه زندگی میکنم