تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1400 - 19:13
کد خبر : 2339

زنده یاد متبسم، هنرمندی اخلاقی، خلاق و شیرین پنجه بود

زنده یاد متبسم، هنرمندی اخلاقی، خلاق و شیرین پنجه بود

مجتبی قیطاقی رییس انجمن موسیقی خراسان رضوی گفت: من استاد زنده یاد محمود متبسم را به عنوان انسانی والا مقام و هنرمندی که در مراتب والای ادب و اخلاق قرار داشت می شناسم. ضمن اینکه او در نوازندگی ویولن ایرانی بسیار خلاق و شیرین پنجه بود که پردازش های بداهه با جمله بندی های خاص

قیطاقی سایت 1024x640 - زنده یاد متبسم، هنرمندی اخلاقی، خلاق و شیرین پنجه بود

مجتبی قیطاقی رییس انجمن موسیقی خراسان رضوی گفت: من استاد زنده یاد محمود متبسم را به عنوان انسانی والا مقام و هنرمندی که در مراتب والای ادب و اخلاق قرار داشت می شناسم. ضمن اینکه او در نوازندگی ویولن ایرانی بسیار خلاق و شیرین پنجه بود که پردازش های بداهه با جمله بندی های خاص اش نشان از تسلط او به ردیف دستگاهی و بداهه پردازی بود. این پژوهشگر و مدرس موسیقی در گفت وگو با پایگاه خبری موسیقی خراسان، همچنین گفت: مردمان منطقه خراسان خاطرات شیرینی از هنرمندی او را در یاد دارند، هنرمندی که همواره جانب هنر و شخصیت هنرمندی را رعایت می‌کرد و رفتارهای شایسته اش چه در زندگی اجتماعی و چه در زندگی هنری او را متمایز جلوه می‌کرد. قیطاقی با اشاره به هنر ویولن نوازی زنده یاد متبسم یادآور شد: محمود متبسم هنرمندی با اخلاق بود، حضور و فعالیت او در عرصه موسیقی، سال های زیاد موجب توسعه فرهنگی و آموزش ویولن ایرانی در این استان بود که ما آن را در جلوه های گوناگون از جمله در نوازندگی های شیرین و گاهی نیز با تنظیم و آهنگسازی هایش می دیدیم و لذت می بردیم. وی تاکید کرد: بی شک نقش ایشان در برقراری صمیمیت هر چه بیشتر، صفا وهمدلی میان پیشکسوتان واهالی موسیقی استان برای همیشه در یادها می ماند.

زنده یاد استاد محمود متبسم نوازنده و مدرس ویولن و پیشکسوت موسیقی خراسان رضوی ۳۰ آبان ۱۴۰۰ در سن ۸۴ سالگی به دیار باقی شتافت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.