تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 دی 1400 - 14:07
کد خبر : 3350

به یاد غلامعلی پورعطایی

آلبوم «با هم» منتشر می شود

آلبوم «با هم» منتشر می شود
آلبوم موسیقی «با هم» به آهنگسازی و تنظیم برزو امیری و خوانندگی حمید خزاعی با تقدیم به غلامعلی پورعطایی دوتار نواز و خواننده موسیقی خراسان منتشر می‌شود.

به گزارش ایلنا، آلبوم باهم با یاد زنده‌یاد غلامعلی پور عطایی (نوازنده دوتار خراسان) به آهنگسازی و تنظیم برزو امیری و خوانندگی حمید خزاعی شامل ۵ تصنیف و دو قطعه موسیقی خراسانی است که به زودی از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر می‌شود. 
برزو امیری آهنگساز این آلبوم در خصوص روند شکل‌گیری این اثر گفت: آلبوم موسیقی «با هم» متعلق به ۱۰ سال پیش است که شامل تصانیفی چون «بیا با هم» با شعری از مولانا، «دریا دل» و «افلاکیان» با شعری از رهی معیری، «نسیم صبحگاهی» با شعری از حافظ در ژانر موسیقی ایرانی و دو قطعه محلی خراسانی همچون «نوایی نوایی» و «زلفا یارم» است که با تنظیم جدید ارائه می‌شوند. 
وی ادامه داد: از آنجایی که قطعه «نوایی نوایی» با نام مرحوم پورعطایی پیوند خورده، تصمیم گرفتم با پرداختن به موسیقی خراسان این آلبوم را به ایشان تقدیم کنم. 
امیری با اشاره به پرداختن و توجه به موسیقی خراسانی افزود: شاخه اصلی کار من موسیقی سنتی است، اما متأسفانه به خاطر اینکه درشرایط کنونی این سبک از موسیقی مخاطب ندارد، تمرکزم را روی موسیقی محلی گذاشتم و سعی کردم به همه موسیقی‌های مناطق ایران در کنار موسیقی منطقه خودم؛ کرمانشاه بپردازم به طوری که با تشکیل گروه «ترنگ» از سال ۱۳۸۴ در همه اجراهایم یک بخش را در کنار موسیقی ایرانی به موسیقی محلی اختصاص دادم که با تنظیم‌های خودم آن‌ها را به مخاطبانمان ارائه می‌دهم. 
آهنگساز و تنظیم‌کننده آلبوم باهم با بیان اینکه قطعات خراسانی نیز با صدای حمید خزاعی در این اثر اجرا شده‌اند، در خصوص‌عدم لزوم حضور خواننده خراسانی در اجرای این آثار گفت: کارهای محلی مخصوصاً خراسانی وقتی توسط خواننده‌ها بازخوانی می‌شوند، به‌واسطه دارا بودن کلام فارسی خیلی زیاد پای‌بند به لهجه نیستند و هر خواننده‌ای می‌تواند آن‌ها را به راحتی اجرا کند. البته من در این آلبوم سعی کردم به‌واسطه حضور سازهای محلی خراسان همچون دوتار؛ لحن خراسانی را در موسیقی‌ام داشته باشم که در این دو قطعه هادی پورعطایی پسر مرحوم غلامعلی پورعطایی به اجرا پرداخته است. 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.