تاریخ انتشار : دوشنبه 6 دی 1400 - 17:43
کد خبر : 3471

با خوانندگی حسن اسدزاده

«هم‌نوا با عطار» پیش روی علاقمندان موسیقی قرار گرفت

«هم‌نوا با عطار» پیش روی علاقمندان موسیقی قرار گرفت
نوید قزوینه با خوانندگی حسن اسدزاده، جدیدترین آلبوم خود با عنوان «هم نوا با عطار» را در اختیار علاقمندان موسیقی قرار داد.

نوید قزوینه که اهالی موسیقی او را به عنوان آهنگساز می شناسند، پیش از این آلبوم های «از بودن و سرودن»، «فال»، «سپند سوخته»، «آسمان من» و «مست مست» را منتشر کرده است. وی همچنینن در تازه ترین فعالیت خود ” همنوا با عطار “را باصدای حسن اسدزاده منتشر کرده است.

در آلبوم هم نوا با عطار، قطعات «کجایی»، «زلف دو تا»، «از الست»، «نقش تو»، «درد نهانی»، «پرده پندار»، «کجایی ساقیا»، «داغ محبت» گنجانده شده است.

اصغر فلاح نوازنده کمانچه، فرود خاموشیان نوازنده عود، میلاد موسوی نوازنده سازهای کوبه‌ای، فردین لاهورپور نوازنده نی، نوید قزوینه نوازنده تار و تارباس حسن اسدزاده آواز هم گروه اجرایی این آلبوم را تشکیل می‌دهند.

در توضیحات اثر آمده است: «این آلبوم در سبک کلاسیک ایرانی و مشتمل بر ۸ اثر موسیقایی برگرفته از اشعار عطار نیشابوری انتخاب شده است. قطعات این آلبوم در آواز بیات اصفهان، دشتی، شور، ماهور و نوا ساخته شده است»

نوید قزوینه از جمله هنرمندان فعال حوزه موسیقی است که طی سال‌های اخیر نزد هنرمندانی چون محمد ذوالنوری، وهاب قزوینه، فرهاد فخرالدینی، علی صمد پور و داریوش طلایی به فراگیری موسیقی و نوازندگی تار و سه تار پرداخته است.

وی درباره انگیزه‌های خود برای انتشار این آلبوم نوشته است: «همواره من دغدغه‌های زیادی روی کار کردن آثار عطار نیشابوری داشتم. بنابراین در این اثر تلاش شده ظرافت‌ها و پیچیدگی‌های شعر عطار در ساخت ملودی‌ها در نظر گرفته شود.

در غزل‌های عطار سِحرآمیزی موسیقایی و زبان فاخر در بسیاری از غزل‌ها حضوری پررنگ دارد و این ویژگی‌ها با اضافه شدن معانی بسیار عمیق عرفانی در اوج سادگی زبان، من را در ساخت ملودی‌ها بسیار کمک کرد. البته در نظر گرفتن مقام والای عطار در عرفان کار را بر روی اشعار این عارف یگانه بسیار سخت می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.