تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 آبان 1400 - 19:18
کد خبر : 1415

چهارمین جشنواره ملی شمس و مولانا در خوی آغاز به کار کرد

چهارمین جشنواره ملی شمس و مولانا در خوی آغاز به کار کرد

چهارمین جشنواره ملی شمس و مولانا با هدف پاسداشت مفاخر ملی با ۲۳۶ اثر موسیقی سنتی و آواز اصیل ایرانی از سراسر کشور در خوی مدفن شمس تبریزی آغاز به کار کرد.

index 766x1024 - چهارمین جشنواره ملی شمس و مولانا در خوی آغاز به کار کرد

چهارمین جشنواره ملی شمس و مولانا

با هدف پاسداشت مفاخر ملی با ۲۳۶ اثر موسیقی سنتی و آواز اصیل ایرانی از سراسر کشور در خوی مدفن شمس تبریزی آغاز به کار کرد.

به گزارش مهر، حسین عباسی فرماندار خوی در مراسم افتتاحیه جشنواره ملی گفت: برای برگزاری این جشنواره ۲۳۶ اثر موسیقی سنتی و آواز اصیل ایرانی از ۲۹ استان کشور به دبیرخانه جشنواره در تولیت شمس تبریزی رسیده بود.

از میان این آثار ۵۶ اثر مطابق با اهداف جشنواره و با انتخاب داوران به مرحله داوری جشنواره راه یافته بودند. از این آثار ۱۴ اثر برتر شناخته شده و در این جشنواره در مدت سه روز به علاقه‌مندان ارائه می‌شوند.

استقلال خوب گروه‌های موسیقی محلی و سنتی

رضا جعفرپور دبیر اجرایی این جشنواره  ویژگی مهم این دوره از جشنواره را
استقلال خوب گروه‌های موسیقی محلی و سنتی اعلام کرد.
داوری آثار این دوره از جشنواره‌ی شمس و مولانا را استادان عبدالحسین مختاباد، ملیحه سعیدی و پویا سرایی بر عهده دارند.

پاسداشت مفاخر ملی

سرپرست شهرداری خوی بیان کرد: چهارمین جشنواره ملی شمس و مولانا با هدف پاسداشت مفاخر ملی در این شهرستان برگزار می‌شود. وی گفت: برای برگزاری این جشنواره ملی ۲۳۶ اثر موسیقی سنتی و آواز اصیل ایرانی از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شده است.

 از مجموع آثار رسیده ۵۶ اثر به مرحله داوری جشنواره راه یافتند. در این جشنواره سه اثر به عنوان آثار برتر برگزیده شده نشان زرین شمس و جوایز نقدی دریافت می‌کنند.

جعفر پور بیان کرد: با رأی هیأت داوران از مجموع ۵۶ اثر راه یافته به داوری ۱۴ اثر موسیقی اصیل ایرانی از ۹ استان  به عنوان آثار برتر در این جشنواره ارائه می‌شود.

استان های تهران، فارس، اصفهان، لرستان، خراسان رضوی، همدان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان‌غربی در این جشنواره شرکت کننده داشتند.

این جشنواره تا ۲۰ آبان با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در سالن ارشاد اسلامی خوی برگزار می‌شود که هر روز ۳ استان برنامه‌های خود را ارائه خواهند کرد.

در مرحله پایانی این جشنواره که با هدف پاسداشت مفاخر ملی برگزار می‌شود ۱۴ اثر در خوی دار القرار شمس رقابت می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.