تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 آبان 1400 - 18:32
کد خبر : 1478

گلپا برای نخستین بار از برج آزادی دیدن کرد

گلپا برای نخستین بار از برج آزادی دیدن کرد

استاد اکبر گلپایگانی، معروف به گُلپا از خوانندگان سرشناس موسیقی اصیل ایرانی میهمان مجموعه فرهنگی و هنری برج آزادی شد. به گزارش روابط عمومی برج آزادی، استاد گلپا به همراه همسر خود گلرخ گرایلی برای اولین بار از مجموعه، موزه عکاسی، نمایشگاه‌ها و طبقات به همراه استادان پیشکسوت جدیدالاسلام، آقاجانی ، رجبی خواه، صادقی و

a66f9f90 382d 49cb 8f6d 491e5f0e416b 788x1024 - گلپا برای نخستین بار از برج آزادی دیدن کرد

استاد اکبر گلپایگانی، معروف به گُلپا از خوانندگان سرشناس موسیقی اصیل ایرانی میهمان مجموعه فرهنگی و هنری برج آزادی شد.
به گزارش روابط عمومی برج آزادی، استاد گلپا به همراه همسر خود گلرخ گرایلی برای اولین بار از مجموعه، موزه عکاسی، نمایشگاه‌ها و طبقات به همراه استادان پیشکسوت جدیدالاسلام، آقاجانی ، رجبی خواه، صادقی و سیدعباس عظیمی رئیس برج آزادی بازدید کردند.
استاد اکبر گلپا در این دیدار گفت : برج آزادی نماد ملی ایران است و همگی برای حفظ و نگهداری آن باید تلاش کنیم. او در بخشی از سخنانش با اشاره به خاطراتی به یاد ماندنی از سفرش با هنرمندان پیشکسوت به جزیره زیبای کیش گفت : هرچند هنرمندان پیشکسوت از خدمات آقای عظیمی محروم شدند ولی باعث خوشحالی است که او در همین مدت کوتاه و در شرایط کرونایی باعث تحولات جدی در برج آزادی شده است.
این هنرمند پیشکسوت گفت : حضور آقای عظیمی باعث شد تا بسیاری از هنرمندان پیشکسوت پا در برج آزادی تهران بگذارند، فعالیت کنند و خبرها را می شنوم که رفت و آمد و برنامه هنرمندان بزرگ ایران در این مدت در برج آزادی بسیار بوده و خوشحال هستم که به اتفاق همسرم و بعد از ۵۰ سال از این برج دیدن می کنم. او ادامه داد : این معماری بی نظیر است و باید به همه کسانی که در طراحی و ساخت این بنا نقش داشته‌اند تبریک بگویم. من از همه مردم ایران دعوت می کنم که حتماً برای دیدن برج آزادی برنامه ریزی کنند.
استاد اکبر گلپایگانی (۱۰ بهمن ۱۳۱۲ در تهران) معروف به گُلپا از برترین خوانندگان موسیقی اصیل ایرانی است. پدر و پدر بزرگش از خواننده های خوبی بودند. وی آواز راهم طوری خواند که ورد زبان ها شد و بعد از این دوره ی موفق ،به ترانه خوانی روی آورد و از آنجا که از ریشه ی محکمی بر خور دار بود بسیاری از آثارش خیلی سریع مشهور شدند.
استاد گلپا از محضر استادانی نظیر حاج آقا محمد ایرانی، ادیب خوانساری و همچنین صفحات طاهرزاده بهره می گیرد ولی به هیچ وجه کوششی به عمل نمی آورد که از آنها تقلید کند.
ایشان در سال ۱۹۵۶ میلادی ۱۳۳۴ و ۱۳۳۵به همراه علی اصغر بهاری (استاد کمانچه) ونور علی برومند (ردیف دان و استاد تار )در سازمان یونسکو دو تصنیف ،یکی در دستگاه سه گاه و دیگری در مایه ی اصفهان، با اشعار سعدی و حافظ اجرا کرد و بدین ترتیب می توان گفت، گلپایگانی و برو مند و بهاری، از پیشروان معرفی آواز و موسیقی ایرانی در سطح جهان هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.