تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 آذر 1400 - 20:29
کد خبر : 2417

مسعود هادیون: موسیقی متبسم مورد پسند مخاطب خاص و عام بود

مسعود هادیون: موسیقی متبسم مورد پسند مخاطب خاص و عام بود

مسعود هادیون پیشکسوت موسیقی خراسان که سابقه آشنایی و دوستی ۴۵ساله با زنده یاد استاد محمود متبسم دارد، غم فقدان این هنرمند پیشکسوت را بار سنگینی بر دوش معاشران و دوستانش می داند و می گوید: در همه این سال ها از منش، روش و اخلاق ایشان بسیار آموختم. معتقدم او هنرمندی فروتن با طبعی

مسعود هادیون پیشکسوت موسیقی خراسان که سابقه آشنایی و دوستی ۴۵ساله با زنده یاد استاد محمود متبسم دارد، غم فقدان این هنرمند پیشکسوت را بار سنگینی بر دوش معاشران و دوستانش می داند و می گوید: در همه این سال ها از منش، روش و اخلاق ایشان بسیار آموختم.

معتقدم او هنرمندی فروتن با طبعی لطیف بود که تمامی خصوصیات اخلاق انسانی که شایسته یک هنرمند است، در او متبلور بود.
این ویولون نواز پیشکسوت با اشاره به ابعاد شخصیت هنری زنده یاد متبسم، می گوید: شاید مهم ترین خدمت استاد متبسم در عرصه موسیقی خراسان، زنده نگه داشتن هنر موسیقی در دل مردم بود.

هنر موسیقایی او در دو دسته مخاطب عام و خاص مورد توجه بود. در واقع آن چه در نوازندگی متبسم، مخاطب خاص را به تایید وا می داشت، شیرین نوازی و ملاحت پنجه اش در ویولن نوازی بود. ضمن این که مخاطب عام نیز هنر و صدای ساز وی را  می پسندید و مطابق سلیقه اش بود.


هادیون همچنین تربیت شاگردان متعدد با ذوق و قریحه موسیقی ایرانی را از دیگر خدمات این هنرمند فقید بر می شمارد و می گوید: نت نویسی آهنگ های ساده در دستگاه های مختلف هم از دیگر تلاش های هنری متبسم بود که این مجموعه نت ها همواره باعث ایجاد ذوق و شوق و پرورش قریحه هنری درهنرجویان نوآموز موسیقی می شود.


 هادیون تاکید می کند: قطعا در این مجال اندک نمی توان به تمامی زوایای هنری، اخلاقی و شخصیتی این هنرمند فقید اشاره کرد اما نمی توان از حق گذشت که او حق بزرگی بر موسیقی خراسان دارد چراکه او تمام عمر و جوانی اش را صرف هنر شریف و فاخر موسیقی کرد.
زنده یاد استاد محمود متبسم نوازنده و مدرس ویولن و پیشکسوت موسیقی خراسان رضوی ۳۰ آبان ۱۴۰۰ در سن ۸۴ سالگی به دیار باقی شتافت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.