تاریخ انتشار : دوشنبه 6 دی 1400 - 17:51
کد خبر : 3479

در سومین نوبت چاپ

کتاب «موسیقی کبیر» فارابی روانه بازار شد

کتاب «موسیقی کبیر» فارابی روانه بازار شد
کتاب ارزشمند و فاخر «موسیقی کبیر» اثر ابونصر فارابی با ترجمه و شرح فارسی زنده یاد مهدی برکشلی به همت انتشارات سروش پیش روی مخاطبان بازار نشر قرار گرفت.

اثر موسیقی کبیر در سال ۹۳ به عنوان برگزیده دوسالانه کتاب برتر موسیقی در بخش ترجمه انتخاب شد، به دلیل استقبال اهالی فرهنگ، هنر، اندیشه و موسیقی، از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

WhatsApp Image 2021 12 27 at 13.03.31 1 - کتاب «موسیقی کبیر» فارابی روانه بازار شد

کتاب «موسیقی کبیر» به عنوان اثر ماندگار ابونصر فارابی در شمار کامل‌ترین و بزرگ‌ترین آثاری است که از آغاز اسلام تاکنون درباره موسیقی به زبان عربی نوشته شده است. این اثر بر همه موضوعات و اصول موسیقی و مبادی آن، علوم نظری و عملی و وابسته‌های این علم احاطه دارد و مرجع تاریخی کامل در هنر موسیقی به‌شمار می‌آید. براساس گفته فارابی در آغاز کتاب، این کتاب به کتاب دیگری محلق بوده که مؤلف در آن به شرح نظریات دانشمندان پیشین در هنر موسیقی پرداخته و اشتباه‌های آنان را تصحیح کرده است اما ظاهراً کتاب مذکور مفقود و یا گمنام مانده است.  این خبر حاکی است، چاپ سوم این کتاب در ۶۱۲ صفحۀ مصور، با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۳۰ هزار تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان به مباحث این حوزه قرار گرفته است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.