تاریخ انتشار : جمعه 21 آبان 1400 - 14:56
کد خبر : 1526

کسب رتبه نخست توسط گروه بیدل تربت جام در جشنواره ملی شمس و مولانا

کسب رتبه نخست توسط گروه بیدل تربت جام در جشنواره ملی شمس و مولانا

کسب رتبه نخست توسط گروه بیدل تربت جام در جشنواره ملی شمس و مولانا چهارمین جشنواره ملی شمس و مولانا در خوی بعد از ۳ روز فعالیت با معرفی گروه‌های برتر در بخش موسیقی در خوی، پایان یافت. به گزارش پایگاه موسیقی خراسان، در چهارمین جشنواره ملی شمس و مولانا در مدت ۳ روز ۱۴

کسب رتبه نخست توسط گروه بیدل تربت جام در جشنواره ملی شمس و مولانا

چهارمین جشنواره ملی شمس و مولانا در خوی بعد از ۳ روز فعالیت با معرفی گروه‌های برتر در بخش موسیقی در خوی، پایان یافت.WhatsApp Image 2021 11 12 at 14.50.10 220x300 - کسب رتبه نخست توسط گروه بیدل تربت جام در جشنواره ملی شمس و مولانا

به گزارش پایگاه موسیقی خراسان، در چهارمین جشنواره ملی شمس و مولانا در مدت ۳ روز ۱۴ اثر موسیقی برتر از ۹ استان کشور باهم رقابت کردند.

کسب مقام اول توسط خراسانی ها

 در نهایت با رای هیئت داوران گروه بیدل از شهر تریت جام خراسان رضوی موفق به کسب رتبه نخست شد. علی پورعطایی(سرپرست و نوازنده رباب)، فریبا پورعطایی (دوتار)، عرفان پورعطایی(دوتار)، علی شیرازی(عود)، لیلا سرخ آبادی(دف)، مهدی شوقی(طبلا) و رضا خسروی(کمانچه) اعضای گروه بیدل بودند.

اصفهان فارس و یزد در جایگاه دوم و سوم

همچنین گروه صوفیان از اصفهان در جایگاه دوم ایستاد. گروه‌های موسیقی راز از استان فارس و خیال از یزد به طور مشترک سوم شدند و نشان زرین و جوایز نقدی جشنواره را دریافت کردند.

این خبر حاکی است، در روز پایانی این جشنواره ۴ گروه موسیقی سنتی از استان‌های خراسان رضوی، آذربابحان غربی و شرقی و استان یزد آثار خود را ارائه کردند.

WhatsApp Image 2021 11 12 at 14.50.09 1 300x204 - کسب رتبه نخست توسط گروه بیدل تربت جام در جشنواره ملی شمس و مولانا
همچنین هیات داوران در بخش نگاه ویژه چهارمین دوره ی جشنواره از گروه موسیقی رودکی نوجوانان تبریز به عنوان گروه برتر، تجلیل کردند.

WhatsApp Image 2021 11 12 at 14.50.09 300x224 - کسب رتبه نخست توسط گروه بیدل تربت جام در جشنواره ملی شمس و مولانا
سجاد چهرآرا عضو هئیت مدیره تولیت شمس تبریزی در آیین اختتامیه این جشنواره از ثبت اولین دیدار شمس و مولانا در فهرست بزرگداشت‌های سازمان جهانی یونسکو خبر داد. وی گفت: ثبت این رویداد در هشتصدمین سالگرد ملاقات مولانا و شمس زمینه ساز پرتو بیشتر اندیشه این مفاخر ملی است.

چهارمین جشنواره ملی شمس و مولانا با هدف پاسداشت مفاخر ملی به مدت ۳ روز با حضور گروه‌های موسیقی اصیل ایرانی و علاقه مندانی به عرفان و ادب در شهرستان خوی برگزارشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.