تاریخ انتشار : یکشنبه 23 آبان 1400 - 18:45
کد خبر : 1589

بزرگترین ارکستر جهان با حضور ۱۲ هزار نوازنده در ونزوئلا

بزرگترین ارکستر جهان با حضور ۱۲ هزار نوازنده در ونزوئلا

حدود ۱۲ هزار نوازنده جوان از سراسر ونزوئلا به پایتخت این کشور آمده بودند.آنها روز شنبه در حیاط آکادمی نظامی ونزوئلا و با هدف ثبت کارشان در کتاب رکوردهای جهانی گینس به عنوان «بزرگترین ارکستر جهان» به اجرای برنامه پرداختند. ونزوئلا از سال ۱۹۷۵ میلادی برنامه‌ای تحت عنوان «El Sistema» را به اجرا گذاشته. این

acaec26d c744 46ef 9d5f 4579cfa024a7 - بزرگترین ارکستر جهان با حضور ۱۲ هزار نوازنده در ونزوئلا

حدود ۱۲ هزار نوازنده جوان از سراسر ونزوئلا به پایتخت این کشور آمده بودند.آنها روز شنبه در حیاط آکادمی نظامی ونزوئلا و با هدف ثبت کارشان در کتاب رکوردهای جهانی گینس به عنوان «بزرگترین ارکستر جهان» به اجرای برنامه پرداختند.

ونزوئلا از سال ۱۹۷۵ میلادی برنامه‌ای تحت عنوان «El Sistema» را به اجرا گذاشته. این برنامه به ابتکار خوزه آنتونیو آبرئو، رهبر ارکستر و پیانیست مشهور ونزوئلایی که سیاستمدار نیز بود. در چهارچوب این برنامه آموزش موسیقی برای همه کودکان بویژه هزاران کودک از طبقات پایین جامعه ممکن شده است. در پی موفقیت این برنامه ابتکاری، سال‌هاست که بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین نیز موسیقی را جزو برنامه‌های آموزشی کودکان در همه گروه‌ها قرار داده‌اند.

یورونیوز در این باره نوشت: در جریان اجرای کنسرت منحصربفرد روز شنبه، در مجموع هشت قطعه اجرا شد. در میان آنها اثاری از چایکوفسکی، آهنگساز سرشناس روسی نیز وجود داشت.پیوتر ایلیچ چایکوفسکی یکی از برترین و مشهور ترین آهنگسازان روسی بود که در سال ۱۸۴۰ میلادی متولد شد.

 رهبری این ارکستر بزرگ را آندره دیوید آسکانیوی ۳۴ ساله برعهده داشت. پیش از پایان آخرین تمرین، برای جلوگیری از به خطر افتادن رکورد، وی به نوازندگان تاکید می‌کرد حتی اگر اجرای نتی را از دست دادند، متوقف نشوند و با تکیه به حافظه خود ادامه دهند تا خللی در کار ارکستر ایجاد نشود.

در جریان این مراسم۲۶۰ نماینده گینس که بر اجرای درست مقررات ثبت رکورد نظارت داشتند.، علاوه بر آن برخی شخصیت‌های سیاسی ونزوئلا از جمله دلسی رودریگز، معاون رئیس‌جمهور نیز حضور داشتند.

در انتها این اجرا، تحت عنوان بزرگترن ارکستر جهان در گینس ثبت شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.