تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 آذر 1400 - 21:26
کد خبر : 2866

مدیر مسئول یک آموزشگاه موسیقی:

تا چند سال آینده هنرجویی برای موسیقی نخواهیم داشت

تا چند سال آینده هنرجویی برای موسیقی نخواهیم داشت
باید تغییر اساسی و بنیادی در زمینه موسیقی و هزینه تدریس آن ایجاد شود، اگر با این روش جلو برویم، شاید بدون اغراق تا یکی، دو سال آینده با کاهش هنرجو های موسیقی رو به رو هستیم، مگر افرادی که همه زندگی خود را برای موسیقی یا هنر گذاشته باشند.

یک مدیر آموزشگاه موسیقی در خصوص افزایش هزینه آموزش موسیقی و کاهش هنرجو های موسیقی می‌گوید: وقتی همه چیز تورم و افزایش قیمت ۶۰ تا ۷۰ درصدی داشته، وقتی برای فردی که از طریق آموزش موسیقی امرار معاش می‌کند، افزایش قیمت نداشته باشد، آیا آن فرد می‌تواند به زندگی خود ادامه دهد؟

فاطمه تبریزی در خصوص ادامه می‌دهد: چون برای هنر ارزش قائل نیستند و ۸۰ تا ۹۰ درصد به آن به عنوان تفریح نگاه می‌کنند، بنابراین افزایش هزینه آموزش موسیقی چندان زیاد نبوده و شاید ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داشته، در حالی که تورم بسیار بیشتر است. باید به هزینه تدریس هنر و ارزش و بهای آن توجه کنند.

تبریزی عنوان می‌کند: باید همزمان با تمام افزایش قیمت‌ها، هزینه آموزش موسیقی نیز افزایش پیدا کند اما به این دلیل که اگر این افزایش هم‌پا با افزایش تورم باشد، ممکن است هنرمند هنرجوی خود را از دست بدهد، مجبور هستیم تا حدی هزینه‌ها را افزایش دهیم که هنرجو باقی بماند و هنرمند نیز به زندگی خود ادامه دهد، زیرا خرید مایحتاج عمومی خانواده ضروری‌تر از موسیقی و سایر هنرها است.

این مدیر آموزشگاه موسیقی تصریح می‌کند: در برهه‌ای که هزینه تدریس یک‌باره افزایش پیدا می‌کند، ما کاهش هنرجو های موسیقی داریم و معمولا ریزش ۳۰ تا ۴۰ درصدی در آموزشگاه‌ها داریم اما بعد از آن مردم عادت می‌کنند و عده‌ای برمی‌گردند، عده‌ای نیز توان پرداخت شهریه را ندارند و برخی دیگر هم مجبور می‌شوند شهریه را به صورت قسطی پرداخت کنند. برخی از هنرجوها علاقه دارند و به کار خود ادامه می‌دهند، اما برخی دیگر با وجود داشتن علاقه نمی‌توانند ادامه دهند.

وی اضافه می‌کند: حدود ۱۰ سال پیش هزینه تدریس در آموزشگاهی در تهران دو تا سه برابر مشهد است. در مقایسه با کشورهای دیگر نیز نیم ساعت آموزش موسیقی در خارج از ایران ۴۰ دلار است.

تبریزی می‌گوید: باید تغییر اساسی و بنیادی ایجاد شود، اگر با این روش جلو برویم، شاید بدون اغراق تا یکی، دو سال آینده هنرجویی برای موسیقی نداشته باشیم، مگر افرادی که همه زندگی خود را برای موسیقی یا هنر گذاشته باشند، زیرا شرایط زندگی برای اکثر مردم سخت شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.