تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آذر 1400 - 0:10
کد خبر : 2594

نغمه‌های فولکلور خراسان راوی طلای سرخ شد

نغمه‌های فولکلور خراسان راوی طلای سرخ شد

 بهزاد عبدی، آهنگساز، قطعه «زعفران» را برای سه نوازنده‌ی تار نوشت. او این قطعه را با الهام از ملودی‌های فولکلور منطقه خراسان ساخته. وی پرداخته و تلاش کرده تا روایتی هر چند کوتاه از مراسم برداشت زعفران در این منطقه ارائه کند. قطعه‌ «زعفران» با مقدمه‌ای با هارمونی بسته شروع می‌شود و در دشتی (خراسانی) خود

7 1 1024x640 - نغمه‌های فولکلور خراسان راوی طلای سرخ شد

 بهزاد عبدی، آهنگساز، قطعه «زعفران» را برای سه نوازنده‌ی تار نوشت. او این قطعه را با الهام از ملودی‌های فولکلور منطقه خراسان ساخته. وی پرداخته و تلاش کرده تا روایتی هر چند کوتاه از مراسم برداشت زعفران در این منطقه ارائه کند. قطعه‌ «زعفران» با مقدمه‌ای با هارمونی بسته شروع می‌شود و در دشتی (خراسانی) خود را تثبیت می‌کند.
قطعه «زعفران» را آزاده امیری، شاهین صفایی و جواد شاهی اجرا کرده‌اند. در بخش اول این قطعه تم‌های اصلی توسط سه ‌نوازنده با تمپویی آرام معرفی می‌شوند. در بخش دوم با بالا رفتن سرعت، موسیقی فرمی نزدیک به موسیقی کلاسیک می‌گیرد. آهنگساز این اثر با استفاده از فلاژوله‌هایی که  در اوایل قطعه برای تار نوشته تلاش کرده است تا بار دراماتیک قطعه را بالا ببرد تا در ذهن شنونده تصویرهای کشت زعفران را تداعی کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.