تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 آذر 1400 - 20:11
کد خبر : 2782

سالار مرتضوی:

بسیاری از آموزشگاه‌های موسیقی در حال تعطیلی هستند

بسیاری از آموزشگاه‌های موسیقی در حال تعطیلی هستند

مرتضوی: شهریه‌های آموزش موسیقی در کشور و به خصوص در مشهد بسیار پایین است. متاسفانه مشهد با وجود مدرسان و فضای موسیقی بسیار قوی، همیشه از میانگین کشوری پایین‌تر بوده است.

سالار مرتضوی بیان می‌کند: شهریه‌ای که به صورت میانگین در آموزشگاه موسیقی دریافت می‌شود، برای هر ترم ۱۰ جلسه‌ای و خصوصی بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان و جلسه‌ای ۶۰ تا ۷۵ هزار تومان است.

این مبلغ شهریه در سال ۹۹ بین ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان بوده، شما فقط تورم سال ۹۹ تا ۱۴۰۰ را محاسبه کنید، نمی‌توانیم صنف و رسته شغلی را پیدا کنم که میزان افزایش شهریه آن به این اندازه عقب‌تر از تورم جامعه باشد.

مرتضوی ادامه می‌دهد: من امروز به فکر واگذاری آموزشگاه هستم. بسیاری از همکاران خوب ما که فضاهای آموزشی بسیار قوی دارند نیز تعطیل شدند یا به فکر تعطیلی هستند، این یک واقعیت است. نمی‌دانم این قضیه قرار است تا چه زمانی ادامه پیدا کند.

افزایش شهریه آموزش موسیقی تنها راه حل نیست. باید تدبیری اندیشیده و شهریه با توجه به تورم در نظر گرفته شود اما این هم جوابگو نیست، زیرا ممکن است موسیقی برای خانواه‌های تحت فشار اولویت اول نباشد.

آموزش موسیقی نیاز به حمایت اساسی دارد

این مدیر آموزشگاه موسیقی می‌گوید: آموزش موسیقی نیاز به حمایت اساسی دارد و وزارت ارشاد یا هر ارگان دیگری که می‌تواند باید کمک ضروری و جدی کند. اگر برای مسئولان مهم است باید فکری کنند تا آموزشگاه به عنوان محیطی سالم و پاک به کار خود در زمینه آموزش ادامه دهد.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی مدیران آموزشگاه‌های موسیقی خراسان رضوی عنوان می‌کند: مشهد از نظر کیفیت آموزش موسیقی قابل مقایسه با تهران بوده اما از نظر میزان شهریه حتی نسبت به شیراز، گرگان و رشت هم عقب‌تر است.

وی اضافه می‌کند: از جنبه دیگر افزایش قیمت موسیقی می‌تواند باعث شود نه تنها افرادی که برای تفریح به سمت آموزش موسیقی می‌آیند بلکه عاشقان موسیقی نیز این کار را کنار بگذارند. بسیاری از هنرجویان به دلیل فشار مالی ادامه نمی‌دهند، اما ما تا جایی که امکان داشته باشد کنار می‌آییم.

مرتضوی می‌افزاید: قیمت ساز در چند سال اخیر تا ۲۰۰ درصد افزایش داشته اما شهریه آموزش موسیقی هر سال ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش یافته است. زمانی که دریافتی آموزشگاه جوابگو نباشد، راهی غیر از تعطیلی آموزشگاه نیست.

دولت باید تا بهتر شدن شرایط به آموزشگاه‌های موسیقی سوبسید دهد تا با این افزایش کم در هزینه آموزش به کار خود ادامه دهند.

این مدیر آموزشگاه موسیقی می‌گوید: من تا جایی که توان داشتم برای موسیقی وقت گذاشتم. امروز من به معنای واقعی از این همه پیگیری و دوندگی خسته شدم. برای مسئولان ما مهم نیست چه اتفاقی بیفتد. امروز به عنوان هنرمند موسیقی این شهر خسته هستم اما کورسوی امیدی دارم که شاید اوضاع بهتر شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مهبان چهارشنبه , ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳

🥺🥺🥺🥺