تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 - 20:15
کد خبر : 3154

«لحظه محال» یادگار این روزهای ماست!

«لحظه محال» یادگار این روزهای ماست!

تاثیر کرونا حسام صدفی نژاد نوازنده ابوا میباشد. وی سابقه نوازندگی در ارکسترهای شناخته شده کشورمان را در کارنامه کاری خود ثبت کرده. در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های خود از انتشار یک تک آهنگ ویژه و طراحی برای ساخت یک موسیقی درباره حادثه پلاسکو خبر داد. او گفت: شاید تلخ باشد

تاثیر کرونا حسام صدفی نژاد نوازنده ابوا میباشد. وی سابقه نوازندگی در ارکسترهای شناخته شده کشورمان را در کارنامه کاری خود ثبت کرده. در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های خود از انتشار یک تک آهنگ ویژه و طراحی برای ساخت یک موسیقی درباره حادثه پلاسکو خبر داد. او گفت: شاید تلخ باشد اما همه می‌دانیم که حال موسیقی خوب نیست. زیرا این پیکر نیمه جان با همه‌گیری بیماری کرونا ضربه سختی خورد. حتی بعد از حدود دو سال همچنان کمر راست نکرد. جدا از تعطیلی‌های ناخواسته که تحمیل شد فشار اخبار منفی که مدام قشر هنرمندان را هدف می‌گیرد.همچنین شرایط مناسبی را پیش روی هنرمندان قرار نداده است. البته در این میان بسیاری از هنرمندان و به خصوص موزیسین‌ها شروع به تجربه‌های متفاوتی کردند تا به کمک آن این روزهای تاریک کمی آسان‌تر بگذرد.

درباره ” لحظه محال”

حسام صدفی نژاد با اشاره به انگیزه‌های خود برای ورود به عرصه آهنگسازی افزود: بعد از سال‌ها نوازندگی در حرفه‌ای‌ترین ارکستر ها و در کنار بهترین هنرمندان ایران تصمیم گرفتم تا موسیقی را از دریچه نگاه یک آهنگساز ببینم. نگاهی که کمک می‌کند تا حرف‌هایم را با صداهای متفاوتی به گوش مردمم برسانم. در این راستا تولید قطعه «لحظه محال» یادگار این روزهای ماست. روزهایی که یاد گرفتیم چقدر ساده از کنار خیلی چیزها گذشتیم. چقدر دلمان لک زده برای در آغوش گرفتن عزیزانمان. بدون شک موسیقی‌هایی که در این ایام تولید شد رنگ و بویی متفاوت خواهند داشت. در این راستا غزل زیبایی که در این قطعه استفاده شد نوشته بهاره دل فرح است. مفاهیم آن برای من سرشار از لحظات خوب توام با دلتنگی بود.

صدفی‌نژاد با ارائه توضیحاتی درباره این اثر موسیقایی که به تازگی مجوز خود را از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده، بیان کرد: با توجه به شخصیت کلام تصمیم گرفتم این اثر را در ژانر موسیقی ارکسترال بنویسم. تا با کمک رنگ‌های مختلف سازی تنوع و زیبایی بیشتری در اثر به وجود آید. تیم بیست نفره نوازندگانی که در این قطعه مرا همراهی کردند همگی از بهترین و حرفه‌ای‌ترین نوازندگان کشور هستند. آنها با حضورشان به کیفیت کار افزوده‌اند.

27 2 1024x640 - «لحظه محال» یادگار این روزهای ماست!

این نوازنده و آهنگساز گفت: خوانندگی این قطعه برعهده یکی از هنرمندان خوب و توانمند موسیقی کشور به نام مجتبی اصغر نسب است. خوانندگی قطعات ارکسترال با توجه به چند لایه بودن موسیقی کار دشواری است. که مجتبی اصغر نسب انصافاً با صبوری تمام به خوبی این کار را اجرا کرد. متاسفانه بسیاری از موسیقی‌های با کلامی که این روزها می‌شنویم همه شبیه به هم هستند. حق انتخاب مردم برای شنیدن جنس‌های مختلف صدایی کم شده است. ما تنوع سازی بسیاری داریم اما به دلیل عدم شناخت بعضی از آهنگسازان تنها تعداد محدودی ساز دیده و شنیده می‌شود. که امیدوارم با معرفی سازهای بیشتر نقشی در بالا بردن کیفیت گوش موسیقایی هم‌وطنانمان داشته باشیم.

صدفی نژاد درباره فعالیت‌های آتی خود توضیح داد: برای آینده موسیقایی خودم تصمیم دارم علاوه بر تقویت قدرت نوازندگی که همیشه اولویت اولم خواهد بود در مورد آهنگسازی بیشتر تلاش کنم و بیشتر یاد بگیرم. در حال حاضر مشغول نوشتن دو اثر دیگر هستم. یکی با خواننده است و دیگری موسیقی‌ای به نام پلاسکو است که شروع نوشتنش دقیقاً از زمان اتفاق تلخ پلاسکو بود و به یاد جان فشانی‌های عزیزان آتش نشان خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.