تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 - 20:17
کد خبر : 3213

آلمانی ها مقام های اصیل ایرانی را مینوازند

آلمانی ها مقام های اصیل ایرانی را مینوازند

آنسامبل آلمانی موزیک فابریک، قطعه «ریزلحظه‌ها» به آهنگسازی ارشیا صمصامی‌نیا را اجرا می‌کند.  قطعه «ریزلحظه‌ها» به آهنگسازی ارشیا صمصامی‌نیا که بر اساس مقام‌های اصلی موسیقی باستانی ایران آهنگسازی شده، دی‌ماه امسال توسط آنسامبل آلمانی موزیک فابریک اجرا می‌شود.  آنسامبل آلمانی در پروژه جدید خود که ۲۰ دیماه امسال برگزار می‌شود، آثاری برای ساز عود و

آنسامبل آلمانی موزیک فابریک، قطعه «ریزلحظه‌ها» به آهنگسازی ارشیا صمصامی‌نیا را اجرا می‌کند.  قطعه «ریزلحظه‌ها» به آهنگسازی ارشیا صمصامی‌نیا که بر اساس مقام‌های اصلی موسیقی باستانی ایران آهنگسازی شده، دی‌ماه امسال توسط آنسامبل آلمانی موزیک فابریک اجرا می‌شود. 

آنسامبل آلمانی در پروژه جدید خود که ۲۰ دیماه امسال برگزار می‌شود، آثاری برای ساز عود و آنسامبل را به سه آهنگساز ایرانی و یک آهنگساز آلمانی سفارش داده است که یاسمین شاه‌حسینی، عودنواز ایرانی به عنوان سولیست در تمامی قطعات این کنسرت خواهد نواخت. کارن کیهانی، سارا اباذری، ارشیا صمصامی‌نیا و یوآخیم هاینز، آهنگسازانی هستند که آثارشان در این کنسرت به اجرا درخواهد آمد. 

ارشیا صمصامی نیا در خصوص قطعه اجرایی خود با این آنسامبل گفت: قطعه‌ای که از من در پروژه موزیک فابریک اجرا می‌شود «ریز لحظه‌ها شماره چهار» نام دارد که چهارمین قطعه از مجموعه‌ای به همین نام یعنی «ریز لحظه‌ها» است. این مجموعه را که شامل هشت قطعه با سازبندی مختلف است بر اساس هشت مقام اصلی موسیقی باستانی ایران ساخته‌ام. 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.