تاریخ انتشار : یکشنبه 19 دی 1400 - 21:25
کد خبر : 3649

کلن آلمان فردا دوشنبه میزبان آثار ۳ آهنگساز ایرانی می شود

کلن آلمان فردا دوشنبه میزبان آثار ۳ آهنگساز ایرانی می شود
ارکستر آلمانی موزیک فابریک در نخستین اجرای خود در سال جدید میلادی، آثاری از سه آهنگساز ایرانی و یک آهنگساز آلمانی را وشنبه ۲۰ دی‌ماه می‌نوازد.

به گزارش از روابط عمومی این اجرا، آنسامبل آلمانیِموزیک‌فابریک که در حوزه‌ موسیقی کلاسیک معاصر از پیشروترین‌های حال حاضر اروپا و جهان به شمار می‌آید، نخستین پروژه خود را در سال ۲۰۲۲ به اجرای آثاری از آهنگسازان ایرانی همچون کارن کیهانی، ارشیا صمصامی‌نیا، سارا اباذری و یوآخیم هاینز، آهنگساز آلمانی اختصاص داده است که روز دوشنبه ۲۰ دی ماه در سالن کُمِد مدیا پارک شهر کلن آلمان به روی صحنه می رود.

در این اجرا که آثار به سفارش آنسامبل برای ساز عود و آنسامبل ساخته شده است، یاسمین شاه‌حسینی، عودنواز ایرانی به عنوان سولیست در قطعات این کنسرت می نوازد.
 
در این کنسرت قطعه‌ زاگرس ساخته کارن کیهانی برای عود، فلوت، ترومپت، ویلن و پرکاشن، قطعه‌ س. گ. ل.ل ساخته سارا اباذری برای عود، فلوت، هورن، سازهای کوبه‌ای و ویولن، قطعه‌ ریزلحظه‌ها ساخته ارشیا صمصامی‌نیا برای عود، فلوت، هورن، ویلن، پرکاشن و الکترونیک و قطعه‌ عود و الکترونیک ساخته یواخیم هاینز توسط آنسامبل موزیک فابریک اجرا می شود.
 
 ارشیا صمصامی نیا پیش از این در خصوص قطعه اجرایی خود با این آنسامبل گفته بود که در این مجموعه، قطعه ای با معیارهای موسیقی اصیل ایرانی نمی شنویم. در این اثر سعی کردم فقط از مقام‌ها و فواصل موسیقی باستانی ایران در راستای ابزاری برای آهنگسازی با رویکردی نو به دور از هرگونه خودنمایی فرهنگی و اگزوتیسم هنری استفاده کنم. وی همچنین با بیان اینکه همیشه تمایل دارد موسیقی‌ خود را با تفکرش بسازد، به این نکته اشاره کرده بود چون ایرانی هستم موسیقی ام فقط باید صدای ایرانی بدهد. صمصامی‌نیا که آثارش در سال های اخیر با ارکسترهای معتبر جهان اجرا شده است، آنسامبل موزیک فابریک را یکی از پنج ارکستر پرمخاطب جهان دانست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.