تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1400 - 18:23
کد خبر : 2049

پری ملکی: دوران قرنطینه برای هنرمندان موسیقی دستاوردی نداشت

پری ملکی: دوران قرنطینه برای هنرمندان موسیقی دستاوردی نداشت

برخی جوان ها چهار تا کامنت می‌گیرند و دچار توهم می‌شوند

1 29 1024x640 - پری ملکی: دوران قرنطینه برای هنرمندان موسیقی دستاوردی نداشت

یک موزیسین به حضور زنده مردم نیاز دارد

پری ملکی خواننده و موسیقدان ایرانی گفت :  قرنطینه برای هنرمندان موسیقی دستاوردی نداشته است. این تنهایی برای ما دستاوردی نداشت؛ چراکه خروجی‌ بخصوصی نداشت. یک موزیسین زمانی می‌تواند کار کند که امید داشته باشد کارش مطرح، دیده و شنیده می‌شود. یک موزیسین به حضور زنده مردم نیاز دارد. یک نقاش برایش مهم نیست که مردم باشند یا نباشند، ولی ما موزیسین‌ها به حضور و انرژی آدم‌ها نیاز داریم.

همگی به این بودن با هم و عشق مشترک احتیاج داریم

این خواننده و موسیقیدان ایرانی در حاشیه مراسم جشن تولد هنرمندان پیشکسوت متولد آبان حاضر شده بود. وی درباره حس خوب دیدار دوباره با هنرمندان پس از دو سال شرایط کرونا، به ایسنا گفت: «در این دو سال گذشته، بزرگترین نعمتی که از دست دادیم این دور هم بودن، گردهمایی‌ها، اجرا ها و سفرهایی بود که با هم می‌رفتیم. چون ما الان خیلی به این چیزها احتیاج داریم. در سن و سالی هستیم که همگی به این بودن با هم و عشق مشترک احتیاج داریم. متأسفانه در این دو سال گذشته همه این‌ها را از دست داده بودیم.»

پری ملکی خواننده و موسیقدان ایرانی ضمن اشاره به این نکته که در این دو سال خانه‌نشین بوده است، ادامه داد: «متأسفانه بیشتر خانه بودم. من که همیشه فعال بودم، در دوران کرونا هیچ کاری نمی‌توانستم انجام بدهم. واقعا خیلی دوران سختی بود. شاگردانی داشتم اما بیشتر تدریس آنلاین بود و کار تعطیل بود. تنها چیزی که توانست من را نگه دارد، ورزش صبح به صبح بود. این خیلی غم‌انگیز بود که گاهی می‌دیدم تمام روز حتی یک کلمه حرف نزدم و تنهای تنهای بودم.»

امکان ارائه آثارم وجود ندارد

پری ملکی خواننده و موسیقدان ایرانی همچنین اضافه کرد: «ممکن است در تنهایی‌ام کارهایی ساخته باشم اما وقتی نمی‌توانم به دلیل شرایط کرونا آن‌ها را جایی ارائه کنم یا در استودیو ضبط کنم، خب این تنهایی فایده‌ای ندارد.»

موزیسین پیشکسوت کشورمان سپس سخنانی را در انتقاد از وضعیت و جایگاه زنان در حوزه موسیقی کشور بیان کرد. این خواننده همچنین اشاره کرد به این نکته که با وجود سختی‌های فعالیت در این حوزه، تا به حال به فکر عقب‌نشینی نیفتاده است. وی گفت: «من خیلی محکم‌تر از این حرف‌ها هستم و اجازه نمی‌دهم چیزی من را از این راه منصرف کند. برای اینکه من از کودکی به این کار آمدم و ادامه دادم».

شبکه‌های مجازی سبب شده تا جوان‌ها که صبوری ندارند

پری ملکی با تصریح این نکته که در نسل جدید افراد کمی هستند که تاب سختی‌های این حوزه را داشته باشند، اظهار کرد: «متأسفانه اتفاقی که افتاده این است که شبکه‌های مجازی سبب شده تا جوان‌ها که صبوری ندارند، بروند و هر چیز غلطی را بخوانند. چهار تا کامنت می‌گیرند و دچار توهم می‌شوند و این خیلی بد است. متأسفانه آن راهی که باید طی کنند تا به نقطه درست برسند را از دست می‌دهند. به نظرم اگر همین‌طور پیش برود، آینده موسیقی، آینده خوبی نیست.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.