تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آذر 1400 - 20:16
کد خبر : 2691

احتمال بلیت‌فروشی

کنسرت‌های موسیقی از ۱۰ روز آینده

کنسرت‌های موسیقی از ۱۰ روز آینده
پس از رایزنی برای رفع اختلاف های برگزار کنندگان اجراهای زنده موسیقی، احتمال بلیت‌فروشی کنسرت‌های موسیقی از ۱۰ روز آینده

پس از رایزنی برای رفع اختلاف‌های برگزارکنندگان اجراهای زنده موسیقی، یکی از تهیه‌کنندگان کنسرت‌ها از آغاز بلیت‌فروشی از حدود ۱۰ روز آینده خبر داد. کش و قوس های برگزاری کنسرت های موسیقی همچنان ادامه دارد. بعد از اینکه معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آذرماه را ماه آغاز کنسرت های موسیقی و بررسی درخواست ها اعلام کرد، علاقمندان منتظر آغاز فرایند بلیت فروشی بودند. اما به دلایلی، تاکنون زمان دقیقی برای روشن شدن دوباره چراغ کنسرت ها در نظر گرفته نشده است. در این باره محمدحسین توتونچیان از تهیه کنندگان کنسرت های موسیقی پیش از این به ایرنا اعلام کرده بود قیمت بلیت‌های کنسرت به منظور رفاه حال علاقه مندان تا ۴۰۰ هزار تومان تعیین می شود. اما بعد از اختلاف نظری که بین ۲ گروه مذکور مطرح شد، توتونچیان به ایرنا گفت درخواستی مبنی بر برگزاری کنسرت ها به دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال نمی شود تا این اختلاف نظرها با کمک معاونت امور هنری وزارتخانه و برگزاری جلسه میان سالن دارها و تهیه کنندگان کنسرت ها برطرف شود. 

بر اساس آخرین اخبار از وی، جلساتی میان برگزارکنندگان کنسرت ها برگزار شد و از ۱۰ روز آینده بلیت فروشی کنسرت های موسیقی به مرور آغاز می شود اما سالن دارها با قیمت های پیشنهادیِ زیر ۴۰۰ هزار تومان موافقت نکردند و قیمت های گذشته را هم مد نظر قرار ندادند.

در این زمینه باید اعلام کرد بلیت کنسرت ها با این شرایط نیز به بیش از ۴۰۰ هزار تومان می رسد، موضوعی که بر خلاف میل دست اندرکاران برگزاری کنسرت های موسیقی به منظور در نظر گرفتن شرایط مالی مخاطبان کنسرت ها بود.

پیگیری معاونت هنری برای جلسات کنسرت‌ها 

از سوی دیگر، دومین جلسه برای از سر گیری اجراهای صحنه ای موسیقی نیز با اعلام معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به زودی برگزار می شود. در ادامه جلسات قبلی و با توجه به پیگیری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجوز ستاد کرونا برای اجراهای موسیقی و وعده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای از سرگیری اجراهای موسیقی، نشست موسسات موسیقی و سالن ها با هماهنگی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برطرف کردن مسایل و تصمیم گیری درباره آغاز اجراها خواهد بود. به گزارش ایرنا، همزمان با فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز برای استقبال از کنسرت ها، فرهنگسراها نیز آمادگی خود را برای اجرای کنسرت ها اعلام کردند. در این زمینه، امیرحسین سمیعی، مدیر امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پیش از این به ایرنا اعلام کرده بود که فرهنگسراهای شهرداری تهران در آمادگی کامل برای استقبال از اجراهای زنده موسیقی هستند و از کنسرت های فاقد گیشه قدرتمند حمایت می کنند. 

امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در صدر آن، محمود شالویی سرپرست این معاونت نیز با ارائه راه حل های خود به دست اندرکاران برگزاری کنسرت ها، سعی در برطرف کردن این اختلاف نظرها داشت. حالا باید دید آیا کنسرت ها در ۲ دهه باقی مانده از آذر روی خوش خود را بعد از گذشت ۲۱ ماه به علاقه مندان شان نشان می دهند یا خیر.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.